نیروهای ماهر در پاسکو

شاید ورود به رشته خلبانی هلیکوپتر سخت‌تر از خلبانی هواپیما باشد؛ اما خلبان هلیکوپتر مزایای خاصی دارد. خلیان هواپیما در مدت خود تا رسیدن به سن بازنشستگی باید بالای ۱۲ هزار ساعت پرواز کند، این در حالی است که خلبان هلیکوپتر در همین مدت تنها باید ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت پرواز داشته باشد.
قوانین استخدام خلبان هواپیمای مسافری با خلبان هلیکوپتر متفاوت است و طبق مقررات خلبانان هلیکوپتر تا 60 سالگی می‌توانند به کار در این حرفه بپردازند که در حال حاضر با پیشنهاد شرکت‌های خدمات هلیکوپتری به 65 سال افزایش یافته است، البته بعد از 60 سالگی تست‌های پزشکی هر 6 ماه یکبار باید انجام شود.
عامری ادامه داد: پس از تلاش‌های بسیار توانستیم مدت فعالیت خلبانان را تا 65 سالگی ارتقا دهیم. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که شرکت پاسکو اولین شرکتی است که توانست این مجوز را برای خلبانان خود دریافت کند.
خلبان‌های نظامی بعد از بازنشستگی به شرکت‌های دیگر جذب می‌شوند که البته ستاد کل نیروهای مسلح تاکنون با این موضوع هیچ مخالفتی نداشته است.
می‌توانم به جرات بگویم صد درصد خلبان‌های شرکت پاسکو از بازنشسته‌ها و با تجربه‌های نیروی زمینی، هوانیروز و نیروی دریایی جمهوری اسلامی هستند.